mercoledì 8 aprile 2009

Cutremur in Italia


Cred ca majoritatea a auzit de teribilul cutremur din regiunea Abruzzo, in Italia... Pe canale 5 vorbesc aproape non stop, din pacate de la primii morti de luni dimineata (15-20) s-a ajuns la peste...250 de morti pana acum. E teribil ce s-a intamplat, parca nu-mi vine sa cred...cutremur in zona din cate am inteles s-a simtit din decembrie incoace, probabil lumea "obisnuita" deja, nu s-a asteptat la un dezastru de asemenea dimensiuni. Desi a fost si cine a prezis pentru data 29 martie (dar dezastrul a fost in noaptea dintre duminica si luni, la 3 noaptea, 5-6 aprilie, deci exact o saptamana dupa).
Ajutoarele insa au fost imediate si rapide, se lucreaza inca si acum la cautarea persoanelor disparute, impresioneaza din imaginile vazute (la tv) linistea absoluta...Aplauze si bucurie cand persoane chiar si dupa 24-30- 40 de ore sunt in viata si sunt salvate....Povesti triste, multi copii victime, multi tineri...inca parca nu-mi vine sa cred ca la cateva ore de noi s-a intamplat asa ceva...Fusesem in zona in vara, la Aquila n-am ajuns desi ma atragea foarte tare zona, foarte frumoasa, acum imi dau seama ca n-am sa mai pot revedea ce a fost..e teribil acest sentiment de "azi este, maine, cine stie?" Dar lasand turismul la o parte, cea mai dureroasa imagine sunt familiile dezmembrate sau chiar total distruse... din cate am inteles au fost si asemea cazuri :-((.
Cateva dintre cele povestite la tv:
O batranica de 98 de ani salvata, tavanul cazuse dar nu pe patul unde era ea, si unde ea a continuat sa...croseteze :-).
O alta batranica de 81 de ani, pe patul din spital povestea ca a fost ceva teribil ce s-a intamplat, pare incredibil cum in 15 secunde s-a distrus tot ce avea...amintiri de-o viata, si numai lucruri frumoase pe care le tinea cu mandrie in casa...
Un domn povestea cum sotia simtind un cutremur la 11 noaptea, s-a dus dupa mama ei de 90 de ani si au ales sa doarma in masina...El si fiul au ramas insa in casa, neluand in seama presimtirea sotiei; la 3:15 cand s-a intamplat teribilul cutremur, au incercat sa iasa, desi a fost foarte greu printre daramaturi, praf, fara lumina, sa gasesti un drum...nou, pentru ca evident ce cunosteau nu mai exista. Si sotia iesise din masina in cautarea lor, si povestea ca se vedeau doar fumuri de praf, cladiri care se prabuseau, imagini groaznice, parea sfarsitul lumii. S-au imbratisat indelung cand s-au revazut, dar evident i s-a reprosat: "ti-am zis eu...".
O tanara salvata dupa circa 30 de ore sub daramaturi...o alta care spunea doar "perna, perna", doar medicul a inteles ca perna a fost mijlocul prin care s-a salvat, permitandu-i sa respire...
N-a fost numai Aquila distrusa ci si localitati mai mici din jur. Se pot vedea pe harta.
Cutremurul s-a simtit si la Roma, si se spunea chiar si la Napoli, in zonele mai inalte. Noi la mare, slava Domnului, n-am simtit nimic, dar spaima a cauzat se pare o victima la Roma, un barbat care a murit de infarct. Si cativa romani victime, din cate am inteles in jur de 5.
Stiri tgcom qui.



2 commenti:

aripi de inger ha detto...

No comment,Kris!Suntem atat de mici sì neputinciosi in fata lui D-zeu, incat nu ne ramane decat sa ne rugam continuu ca familiile noastre si toti cunoscutii sa ne fie pazite(i).Din fericire noi nu l-am simtit aici,mai ales ca eu sunt f sperioasa.Condoleante familiilor care au pierdut pe cineva drag si sa speram ca nr romanilor decedati va ramane mic.Va pup si aveti grija de voi.

kris ha detto...

Salut, da, intr-adevar suntem mici si neputinciosi, parem doar niste furnici care alearga incoace incolo....Nu m-am asteptat la un numar atat de mare de victime, speram sa se opreasca iar cei disparuti sa fie in viata... Vineri se fac inmormantarile, odihneasca-se toti in pace!